هشدار صادق لاریجانی در مورد اعدام 'اخلالگران' بازار ارز
نوشته شده توسط : xmovies
بازار ارز

برخی رسانه های ایران گزارش کرده اند که روز گذشته پلیس تعدادی از دلالان ارز فعال در خیابان فردوسی تهران را دستگیر کرده است

صادق آملی لاریجانی، رئیس دستگاه قضایی ایران گفت که قوه قضاییه از "صدور مجازات اعدام" برای "اخلالگران" بازار ارز دریغ نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای لاریجانی چهارشنبه ۱۲ بهمن (اول فوریه) با تاکید بر "شدت و قاطعیت" قوه قضاییه در برخورد با "اخلالگران اقتصادی که به دستگاه قضایی معرفی شوند"، این برخورد را در حد مبارزه با "قاچاقچیان، اشرار و مجرمان مواد مخدر" توصیف کرد.

در پی افزایش شدید قیمت ارزهای خارجی و سکه طلا در هفته های گذشته، تعدادی از مسئولان عالی رتبه حکومتی ایران این اخلال را اقدامی برنامه ریزی شده از سوی دشمنان حکومت دانسته اند.

رئیس قوه قضاییه نیز در اظهارات امروز خود دلیل "بخشی از" مشکلات ایجاد شده در بازار ارز و سکه را "توطئه و اخلالگری گروه‌های وابسته به دشمنان نظام" دانسته و افزوده است که این گروه ها "با ایجاد سایت‌های مختلف در مورد سکه و ارز نرخ‌سازی ‌کرده اند تا بازار را ملتهب کنند".

هفته پیش محمود احمدی نژاد عده‌ای از چهره‌های سیاسی و خبرگزاری‌های داخلی ایران که "وابسته به برخی نهادها" هستند را عامل آشفتگی در بازار ارز و طلا در ایران معرفی کرده بود.

پیش از آن، احمد توکلی، رئیس مرکز پژوهش های مجلس ایران هشدار داده بود که وضعیت موجود در بازار ارز و طلا می تواند به "ورشکستگی" اقتصادی بینجامد و با انتقاد تند از عملکرد دولت، خواهان برخورد قوه قضاییه و مجلس با دولت آقای احمدی نژاد شده بود.

"رئیس قوه قضاییه دلیل 'بخشی از' مشکلات ایجاد شده در بازار ارز و سکه را 'توطئه و اخلالگری گروه‌های وابسته به دشمنان نظام' دانسته است "

او گفته بود که قصد دارد در مورد عزل مسئولان "بی لیاقت" اقتصادی یا "تعیین تکلیف کل دولت" با هیأت رئیسه مجلس گفت و گو کند.

غلامرضا مصباحی مقدم، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز گفته بود که "حیثیت اقتصادی دولت بر باد رفته" و شخص رئیس جمهور مسئول این وضعیت است.

فرمانده پلیس: کار رسانه های خارجی است

در واکنشی جداگانه، امروز سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم فرمانده پلیس ایران با ذکر اینکه "رسانه‌های خارجی در آستانه انتخابات بر ایجاد ناامنی اقتصادی تمرکز دارند" اظهار داشت که این رسانه‌ها "با تمرکز بر روی ارز و سکه به دنبال ترویج آثار تحریم هستند".

آقای احمدی‌مقدم گفت که رسانه‌های خارجی به دنبال آن هستند که آرام آرام به مردم تلقین کنند که "نان هم در بازار وجود ندارد" و افزود: "آنان مردم را به ذخیره‌سازی و مغازه‌داران را به احتکار دعوت می‌کنند."

حیدر مصلحی وزیر اطلاعات پیشتر گفته بود که اقداماتی از سوی این وزارتخانه برای "شناسایی پشت صحنه های آشفتگی بازار طلا و ارز" انجام شده که نتایج آن "در زمان مناسب اعلام خواهد شد".

در همین حال برخی رسانه های ایران گزارش کرده اند که روز گذشته پلیس تعدادی از دلالان ارز فعال در خیابان فردوسی تهران را دستگیر کرده است.

"فرمانده پلیس ایران با ذکر اینکه 'رسانه‌های خارجی در آستانه انتخابات بر ایجاد ناامنی اقتصادی تمرکز دارند' گفت که این رسانه‌ها با تمرکز بر روی ارز و سکه به دنبال 'ترویج آثار تحریم' هستند"

سایت الف، متعلق به احمد توکلی (نماینده اصولگرای منتقد دولت در مجلس ایران) امروز مقاله ای را چاپ کرد که در آن با اشاره با این اقدام سئوال شده است: "آیا با استفاده از پلیس می‌توان نرخ ارز را مهار کرد یا بازار آزاد ارز را از بین برد؟"

امیر سیاح، نویسنده این مقاله افزوده: "این از بدیهیات است که وقتی تقاضا و عرضه وجود دارد، ناامن کردن محیط معامله، صرفاً هزینه مبادله را افزایش می‌دهد و منجر به افزایش حاشیه سود فروشنده و نهایتاً افزایش نرخ خواهد شد."

برخورد با فروشندگان ارز در حالی صورت می گیرد که بانک مرکزی ایران اعلام کرده بود که از روز شنبه "برنامه ارز تک نرخی" را به اجرا گذاشته است.

بانک مرکزی با اشاره به اینکه نرخ فروش ارز در صرافی ها بین ۳ تا ۵ در صد بالاتر از نرخ رسمی بانک مرکزی است، هشدار داده بود که "متخلفان مجازات خواهند شد".





:: برچسب‌ها: خانه , آسمان ,
:: بازدید از این مطلب : 455
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: